May 28, 2011

Peace go with you, brother Gil Scott-Heron



Gil Scott-Heron sadly passed away today.
An immense musician & poet, his free soul will be dearly missed. His timeless music as well as his message of peace and brotherhood surely will keep on inspiring generations of human beings.

Peace go with you, brother.

As a modest tribute, please find below a few live extracts of his unforgettable last visits to Paris, last June and September of 2010.

We Almost Lost Detroit/Work For Peace medley, Pt.1 & 2 (live et the New Morning, Jun10) :





Winter In America (live at the Cité de la Musique, Sep10):



Picture Vincent B., September 2010, Paris

2 comments:

  1. Plus ou moins prévisible mais les boules quand même... En tout cas merci à toi JM de m'avoir fait redécouvrir cet artiste sans équivalent, je suis convaincu que son oeuvre va vivre encore longtemps. Aller, je m'en vais écouter l'album "Winter in America"

    ReplyDelete
  2. Et oui, prévisible mais bon...je me suis replongé dans ses bouquins et dans ses disques. Encore plus beau qu'avant.

    Nous avons réalisé une petite émission-hommage sur la radio pour laquelle je bosse...je fais tourner, GSH m'a permis au moins de me lancer dans ce genre d'exercice de style et de me rendre compte réellement de ma voix. Pas plus mal pour un journaliste radio.

    L'émission -> http://i.mixcloud.com/C2vZe

    ReplyDelete